BALIK KAMPUNG

Oh… Oh… Oh… Balik kampung
Oh... Oh... Oh...  Balik kampung
Hati riang.....

Sedap kan lagu ni? Bila time nak raya je mesti lagu dendangan Sudirman ni dimainkan di semua rangkaian media tak kira sama ada di TV atau Radio.

Teruja tak dengar lagu ni? Mesti semua orang teruja dan gembira kan? Mana tidaknya... Tinggal berapa sehari lagi untuk berhari raya. So, bila tinggal dua hari lagi ni, mesti dah ada yang balik kampung atau masih ada yang dalam perjalanan nak balik atau baru nak bertolak. Ye tak?

Dalam sibuk-sibuk nak balik kampung untuk berhari raya ni, satu je kena ingat  
[ KESELAMATAN DI JALAN RAYA ]
 
Dalam kegembiraan yang ada, jangan pula bertukar menjadi kedukaan kepada yang tersayang. Apa-apa pun keselamatan hendaklah didahulukan.

Sebaik-baiknya rancang dahulu perjalanan. Dijangkakan keadaan trafic akan sesak bermula semalam. Bagi laluan udara pula usah bimbang, kerana masih dalam kawalan yang baik secara sistematik. Nasihat ibu pastikan kawan-kawan dapat rehat yang cukup sebelum memulakan perjalanan. Berhentilah jika mengantuk ketika memandu.

Untuk mendapatkan tip yang lengkap dari ibu, sila buka Tip “ Percutian ceria bersama anak-anak ”. insyaallah tip yang ibu bagi berguna kepada kawan-kawan supaya semuannya dalam keadaan baik dan selamat.
 
“ Berhati-hati di jalan raya ”

“ Kepulangan anda untuk dirai, bukan untuk ditangisi ”
                                                                                         
“ Ingat orang tersayang ”

0 Ulasan