Selamat Datang Ramadhan

Pertama-tamanya ku panjatkan kesyukuran kepadmu Ya Allah kerana masih memberi peluang untukku menghayati kenikmatanmu pada Ramadhan tahun ini.

Ku pohon padamu Ya Allah ampunkanlah dosa-dosaku selama ini dan engkau berikanlah peluang untuk ku menebus segala kesalahanku terhadapmu selama ini...Ya Allah kau kuatkanlah semangat hambamu untuk lebih beribadah dan lebih mengenalmu Ya Allah... Semoga ramadhan kali ini memberi 1001 makna dalam hidup ini..
Sempena menyambut awal ramadhan yang akan tiba esok, sama-samalah kita bermuhasabah diri dengan apa yang telah kita buat selama ini.. adakah kita benar2 berada di landasan yang betul atau salah? Jawapannya ada dalam keimanan dan ketakwaan masing2. Penilaian yang kita buat itu juga haruslah jujur pada diri sendiri barulah kita dapat berubah apa yang sepatutnya di ubah.

Jika selama ini kita alpa dan leka, kita bangkit semula dari kelalaian kita. Kuatkan semangat iltizam dalam diri untuk memperbaiki dan lebih memahami apa itu fardhu ain dan fardhu kifayah.

Jika kita sudah berada di landasan yang betul, maka tingkatkan lagi amalan dan pemahaman dengan lebih mendalam supaya kita tidak akan tersesat ke simpang yang berliku.
Sempena ramadhan yang penuh rahmat ni, ibu nak ucapkan SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN AL-MUBARAK kepada semua yang beragama islam terutama kepada semua kawan2. Semoga ramadhan kali ini membawa sinar baru kepada kawan2 semua. Marilah sama2 kita merebut ganjaran besar yang di berikan kepada kita dengan beribadah hanya untuknya bagi lebih mengenal Allah yang Maha Esa. Semoga segala amalan kita diterima olehnya. AMIN....

SELAMAT BERPUASA kepada semua Kawan2 IBU... Maafkan segala salah silap ibu selama mana kawan2 mengenali ibu....

0 Ulasan