Lagi Berita Kematian

Allahyarham Bidah binti Hassan. Orang yang jaga ayah sejak dari kecil. Segala-galanya dibuat untuk membela cucunya seorang. Sudah sampai masanya untuk beliau pergi. Dia cukup tunjuk kasih sayangnya pada ibu. Kali terakhir jumpa ibu cium dia cukup-cukup. Selalu allahyarhamah bergurau senda ngan ibu kalau ibu balik. Ibu panggil dia mak. Tok ki bak dah tak ada. Cek tok pun dah pergi. Itulah satu-satunya tempat ibu bermanja. Orang yang kami sayang dah pergi. Ya Allah, janganlah kau putuskan kudratku untuk teruk berdoa untuk dia. Janganlah bagi kami terlupa kepada beliau walau selama mana beliau tinggalkan kami. Ibu tak pernah dapat kasih sayang dan kemesraan seperti yang mak bidah bagi selepas cek tok tiada. Ya Allah, bagilah kami redha seikhlas-ikhlasnya terhadap pemergian mak.

KAWAN2 IBU, ADIK2 IBU, SESIAPA SAHAJA YANG BACA BLOG NI KALAU BOLEH SEDEKAHKANLAH AL_FATIHAH KEPADA ALLAHYARHAMAH. YA ALLAH, KAU AMPUNKAN LAH DOSA2 BELIAU, LAPANGKANLAH KUBUR BELIAU, LETAKKANLAH BELIAU DALAM GOLONGAN ORANG2 BERIMAN.

Perginya Mak Bidah buatkan ibu rasa macam dah tak ada orang yang nak bela ibu lagi selain ayah dan anak-anak. Ibu percaya takkan ada orang yang boleh tunjuk kasih sayang yang lebih murni dari yang mak bidah bagi, segala-galanya ikhlas untuk ibu. Ibu yakin, sebab orang yang berpura2 sebenarnya telah menzahirkan perkara sebenar lebih awal lagi. Itu bukan sifat untuk Mak. Al Fatihah.

1 Ulasan